فیلم سینمایی «چشمبادومی» به مسئله جدی هویت و شکاف
نسلی میپردازد؛ آن هم در شرایطی که سینمای ایران با چالش بازنمایی انبوهی
از نامسئلهها روبهروست. بیشتر بخوانید">
خبرگزاری تسنیم- محمد خاجی: «چشمبادومی»
نخستین ساخته بلند سینمایی ابراهیم امینی در کسوت کارگردان است که پیش از
این او را به عنوان فیلمنامهنویس آثاری چون «ماجرای نیمروز 1» «ماجرای
نیمروز 2» و «مرد بازنده» میشناختیم. فیلم، روایتگر دلبستگی شدید و
افراطی مائده به عنوان نمایندهای از نسل زد به موسیقی کیپاپ (K.Pop) است
که در نهایت او را دچار اختلال اروتومانیا (erotomania) یا خودمعشوقپنداری
میکند. کیپاپ به عنوان یکی از عناصر مقوم موج جهانی کرهای موسوم به
هالیو، در زمره مشهورترین سبکهای موسیقیایی در دنیا به شمار میآید که در
سالهای اخیر با موج فزایندهای از اقبال و استقبال جوانان و نوجوانان
کشورهای مختلف ازجمله ایران روبهرو بوده است. از اینرو پرداختن به این
سوژه مهم و نسبتا فراگیر توسط سازندگان فیلم «چشمبادومی» را تصمیمی درست و
هوشمندانه است.